Czego nie może zabraknąć w diecie biegacza?

Bieganie to sport, który wymaga dużych pokładów energii ze strony biegacza. Jego organizm musi mieć regularnie dostarczane niezbędne związki odżywcze aby nie zabrakło siły do uprawiania tej dyscypliny sportowej.

 Najważniejszą zasadą zdrowej diety jest umiejętność zachowania umiaru w spożywanych pokarmach. Nie można jeść zbyt dużo ani zbyt mało. Trzeba jeść takie ilości pokarmów by czuć się lekko i komfortowo.

Każdy biegacz powinien zastosować się do zasad zdrowego żywienia. Pamiętajmy o tym, że należy spożywać pięć posiłków dziennie, a śniadanie to podstawa dobrze rozpoczętego dnia więc nie należy o nim zapominać. Mniej więcej dwie godziny po odbytym treningu należy coś zjeść, musimy zregenerować swój organizm po ciężkim treningu. Najlepiej gdy taki posiłek jest bogaty w różne substancje odżywcze, między innymi nie może zabraknąć węglowodanów, białka, trochę zdrowych tłuszczy, witamin oraz minerałów.

pyszności

Podczas biegania tracimy dużo kalorii oraz białka, który stanowi budulec naszych mięśni. Więc jak go odbudować? Należy zjeść posiłek bogatych w mięso. Bardzo dobrym rozwiązaniem może być przygotowanie posiłku, w którym znajdziemy na przykład mięso z kurczaka, a jeżeli komuś nie podoba się takie rozwiązanie może uzupełnić białko spożywając mięso z piersi indyka, wieprzowe, biały ser czy jajka kurze. Te produkty maja wysoką zawartość białka.

makaron

Węglowodany są niezbędne w procesie regeneracji mięśni, w którym trzeba pozwolić organizmowi na odbudowanie straconych ilości glikogenu. Dzięki temu będziemy mieli wystarczająco dużo sił by odbyć następny trening.

Byśmy mogli intensywnie trenować niezbędne jest dostarczanie tłuszczy, których zadaniem jest umożliwienie wchłaniania oraz przyswajania różnych witamin, takich jak A, E, D oraz K. Tego rodzaju tłuszcz znajdziemy w orzechach, słoneczniku, oliwie z oliwek jak i w awokado.

dietka

Witaminy oraz minerały są niezbędnymi elementami w organizmie dzięki którym są regulowane wszelkie procesy w organizmie. Ich regularne dostarczanie jest niezbędne w celu zachowania dobrej formy i samopoczucia.

By biegać należy regularnie spożywać wartościowe posiłki. Oczywiście nie możemy zapomnieć również o odpowiednim nawodnieniu organizmu.